Kontakt oss

highfive@ellemelle.no +47 70 10 44 90
Skansekaia
6002 Ålesund
Kart
LUKK

Innhold som selger

19.09.2017

Handlemønsteret vårt har endret seg drastisk de siste årene, og sosiale medier spiller en viktigere rolle i starten på kundereisen enn noen gang. 

Det anerkjente konsulentfirmaet McKinsey & Company forklarer at endringene skyldes at vi ikke lenger blir like sterkt påvirket av tradisjonell markedsføring. Flere faktorer spiller inn og vi bruker mye lenger tid på å undersøke produkter og tjenester i forkant av et kjøp. Bare tenk på når du kjøpte noe til hjemmet sist. Sannsynligheten er stor for at du tok en liten tur innom en av de sosiale kanalene for å hente inspirasjon. Enten i merkevarene sine egne kanaler, eller hos én av de mange ambassadørene.

Derfor er mange bedrifter tvunget til å endre markedsføringsstrategien sin og fokusere på å treffe målgruppen der den er. Da er kunnskapen om hvordan de ulike plattformene blir brukt, og av hvem, avgjørende.

I tillegg blir forventningene til godt og relevant innhold i de sosiale kanalene høyere og høyere. Spesielt med tanke på det visuelle. For noen år siden var det nærmest nok å være tilstede, men nå krever det strategisk og målrettet jobbing for å engasjere, skaffe verdifulle relasjoner og selge så sedlene spruter. Derfor er strategien og grunnarbeidet så viktig.

Vi har ansatt Sara Strand, som har lang erfaring med både strategi og innhold til de sosiale kanalene. Hun kan bistå med rådgiving, drift og sist, men ikke minst, kvalitetsinnhold som smitter.

Foto: Sara Strand

Oversikt