Kontakt oss

highfive@ellemelle.no +47 70 10 44 90
Apotekergata 9A
6004 Ålesund
Kart
LUKK

Kommunikasjon i karantene

17.03.2020

Dugnaden er i gang og mange bruker anledningen til å tenke nytt. Leverandører av videotjenester ser en oppgang og kolonial.no melder om en oppgang på 250% til ehandel. Samtidig er det flere som har krevende dager foran seg. Hvordan kommuniserer man egentlig nå? Én ting er sikkert – folk bruker mer tid i digitale kanaler. 

Nå handler det om å være aktuelle, relevante og fleksible i et marked i forandring. Vi ønsker å være en samarbeidspartner du kan diskutere med, slik at vi kommer best mulig gjennom denne situasjonen – sammen. 

Vi har laget en liste over tiltak å vurdere og er selvfølgelig klare til å diskutere muligheter, kommunikasjon og visuelle virkemidler.

1. NYHETSBREV
Nyhetsbrev er fortsatt en god kanal for å øke merkevarebevisstheten og komme i kontakt med målgruppen. Dette er tiden for å gå litt mer ned i dybden og dele kunnskap.

2. FYLDIGERE INNHOLD
Først – se gjennom planlagt innhold. Er det noe som ikke passer å kommunisere akkurat nå? Det er på tide å legge om strategien og planlegge godt innhold som er relevant for målgruppen din – og situasjonen de er i. Med tanke på at folk bruker mer tid i digitale kanaler, passer det også fint med fyldigere fagartikler for eksempel.

3. FILM
DN skriver at Netflix-aksjen har hatt en oppgang på nesten 14% i år. Har du en film som passer å publisere på nytt? Eller trenger du hjelp til å produsere nytt filminnhold? Husk at en ny film ikke alltid krever nytt opptak. Kanskje en animasjonssnutt kan kommunisere like godt?

4. NETTKURS
Det er heller ikke dumt å bruke denne tiden til å tilegne seg ny kunnskap. Kanskje dere kan holde kurs for målgruppen via en livesending eller samle opptak av foredrag på en egen landingsside?

5. NYE DIGITALE LØSNINGER
Har du vurdert nettbutikk, digital signering eller videokonsultasjoner? Dette er tiden for å sette tankene ut i live. 

Uansett vil vi oppfordre alle våre kunder og samarbeidspartnere til å fortsette jobben med å bygge merkevare. Dette er ikke tiden for å gjøre som Adidas, som Henning Tunsli skriver så godt om her

Dette er tiden for de gode merkevareopplevelsene. Å bygge trygghet, troverdighet og kvalitet. Husk det visuelle gjennom for eksempel Facebook Ads og Google Display. Skap tillit gjennom å dele godt innhold i form av tekst, bilder og film. 

Bruk tiden fremover til å bygge din merkevare og bli den merkevaren som kunden tenker på først når de kommer i en kjøpssituasjon.

Smil smitter gjennom skjermen, det gjør ikke korona. Vi i ELLE mELLE er fullt operative fra våre hjemmekontorer, og vil være like tilgjengelige nå som før - via mail, video (Teams og Whereby) og telefon. Ikke nøl med å ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål eller om du ønsker å diskutere muligheter med oss. Du når byråleder Solveig Drøpping på Teams, solveig@ellemelle.no og 906 34 977

Masse lykke til så lenge.

Oversikt